DomovNaši krajiDrugi tir: Projekt 4 km

Drugi tir: Projekt 4 km

Naši kraji Preglej vse novice
Deli vsebino

V petek je v Gabrovici potekala debata o dvojnem drugem tiru, ki si ga želijo predvsem krajani Črnega Kala, Zazida in Rakitovca, saj jih obstoječa proga ogroža. Profesor dr. Jože Duhovnik z ljubljanske Fakultete za strojništvo je navzočim predstavil projekt 4 km. 

Naj spomnimo, da gasilci na območju Kraškega roba letno pogasijo tudi do 15 požarov, ki jih povzročijo vlaki. Če je požarov manj, se v naslednjih letih pojavijo z veliko večjo intenziteto in povzročijo nepredstavljivo škodo. Eden takih je bil požar v začetku avgusta 2016, ko so to območje gasile vse razpoložljive primorske in tudi nekatere druge gasilske enote.

Požar v začetku avgusta 2016 so gasile vse razpoložljive gasilske enote. Na pomoč je s helikopterjem prišla tudi Slovenska vojska. Foto: arhiv ekoper.si

Krajanom prekipelo

Krajanom, ki so v neposredni bližini proge, je takrat prekipelo in začeli so zbirati podpise za dvojni drugi tir. Njihov trud ni ostal neopažen in nekateri strokovnjaki so staknili glave ter pripravili načrt za dvotirno progo Koper–Divača.

Dvotirna proga Projekt 4 km in prihranek

Predlagana dvotirna proga ima ob obstoječih en sam nov, 4,1 km dolg predor, zato so projekt poimenovali Projekt 4 km.

Prof. dr. Jože Duhovnik je navzočim predstavil Projekt 4 km . Foto: ekoper.si

Predstavljeni projekt vključuje obstoječo progo Koper–Rižana, Loka (11,2 km) in Prešnica–Divača (14,4 km). Med postajama Loka in Prešnica bi proga potekala po tunelu (4,1 km) in na prostem (okoli 1,4 km), kar pomeni, da bi premagali višinsko razliko 390 m. Kot dobra rešitev se v okviru projekta ponuja tudi možnost, da bi pri izdelavi betona uporabili najbolj kvaliteten kamen, ki se nahaja ravno na tem delu Krasa, kar bi pomenilo velik prihranek, saj bi na ta način reciklirali ves odpadni material.

Arhitekt Andrej Čufer je že pred časom na ministra Gašparšiča naslovil pismo, v katerem je navedel, da naj bi projekt, ki ga je predstavil prof. dr. Duhovnik, prihranil kar 400.000.000 evrov. Za izgradnjo predorov in viaduktov naj bi namreč v Sloveniji ne bi imeli podjetja s potrebnimi referencami in tehnologijo, kar pomeni, da bodo te odseke po dolgotrajnih razpisih dobila tuja podjetja. Če je teh objektov manj – to predvideva Duhovnikov načrt (le 4,1 km predorov) – pa več dela ostaja doma, kar naj bi bilo po mnenju Čuferja desetkrat boljše za domače gospodarstvo. 

“Vsi razmišljujoči domoljubi vseh političnih barv in poklicev se strinjajo, da je projekt, ki je nastal na Strojni fakulteti pod vodstvom dr. Duhovnika za Slovenijo neprimerno boljši in ekonomsko gledano pospešuje razvoj Slovenije,” je še zapisal arhitekt Andrej Čufer.

Kaj bi dvotirna proga pomenila za krajane in naravo?

Janko Sever, predsednik Krajevne skupnosti Črni Kal, je po predavanju pojasnil: Z dvojnim drugim tirom bi preprečili vsakoletne požare, ki se dogajajo zaradi vlakov na Kraškem robu, obvarovali bi vodni vir, ki z vodo oskrbuje celotno območje. Ob železnici bi bila med drugim postavljena tudi protihrupna zaščita, kar bi za krajane pomenilo boljše pogoje za življenje, zaščitene živali pa ne bi bile več v nevarnosti. Morda se zdi projekt misija nemogoče, a če povzamem Mandalo, vse je nemogoče, dokler ni narejeno.” *

Krajanom Črnega Kala je prekipelo: “Čas je za dvojni drugi tir!”