DomovNaši krajiHOTELSKI TURIZEM: Je res to slika, ki jo želimo prikazati svojim gostom?

HOTELSKI TURIZEM: Je res to slika, ki jo želimo prikazati svojim gostom?

Naši kraji Preglej vse novice
Deli vsebino

Medtem ko Koper danes velja za infrastrukturno in razvojno gledano eno najbolj urejenih in sodobnih mest v naši državi, ki se zadnja leta vse bolj odpira najrazličnejšim turističnim priložnostim, je ponudba hotelskih nastanitev v samem mestu bolj kot ne sramotna. Kljub temu, da je dokončanje novega modernega hotela na Bonifiki ob glavni mestni vpadnici zgolj vprašanje časa, je veliko bolj vprašljiva in zaskrbljujoča usoda edinega mestnega hotela, lociranega na najbolj elitni poziciji, tik ob morju, ki pred očmi vseh nas že zelo dolgo časa nevzdržno propada.

Hotelu Koper in Aquapark Hotelu Žusterna ni skupen zgolj dotrajan interier, temveč tudi lastnik – oba namreč sodita pod okrilje družbe DZS, ki je večinska lastnica Term Čatež. Je tovrstno stanje nemara odraz slabega gospodarjenja, ali tičijo pravi razlogi povsem drugje?

»Star«, »nujno potreben prenove«, »dotrajan«, »precenjen«, celo »umazan«, je le nekaj od opazk in ocen, ki so jih po nastanitvi v »nekdanjem pojmu hotelirstva v Istri« na priljubljenem turističnem portalu Tripadvisor podali razočarani gostje, ki se k nam, najverjetneje tudi zaradi tega, niti v sanjah ne bodo več vrnili. Le zakaj bi se?

Hotel Koper, ki zadnja leta pozimi sploh ne obratuje, saj so stroški obratovanja bistveno višji od profita, je namreč kot obstal v nekem drugem, preteklem času. Staro, poškodovano in ponekod tudi povsem dotrajano pohištvo, propustna okna in vrata, vprašljiva raven higiene in klavrna ponudba so namreč samo ključni pokazatelji dejanskega stanja, ki je vse prej kot zavidljivo.

Še več kot to: sramotno je in nedopustno, še toliko bolj, ker se hotel nahaja v samem mestnem jedru, na eni najlepših lokacij v naši državi, ki se ponaša z izjemnim razgledom. To je najverjetneje tudi bistven razlog, da je navkljub vsemu, statistika v poletnih mesecih še vedno dokaj spodbudna.

Pa je res? Pod drobnogled smo vzeli nočitve od leta 2014 pa vse do danes in ostali krepko presenečeni. V času, ko celoten slovenski turizem beleži znaten porast, nastanitvene kapacitete še posebej na Obali pa dobesedno pokajo po šivih, se v koprskem hotelu z razlogom držijo za glavo. Število obiskov oz. nočitev namreč vztrajno pada, slika pa je podobna tudi v sestrskem hotelu Aquapark Žusterna, kjer je stanje le za odtenek boljše kot v Kopru.

Če je bilo leta 2014 v Hotelu Koper vsega skupaj 12.551 nočitev, jih je bilo v »rekordnem letu« 2017 namesto več, za kar 15 odstotkov manj, in sicer 10.643 nočitev. Podobno je tudi v hotelu v Žusterni, kjer je število nočitev padlo z 55.741 v letu 2014 na 49.653 v letu 2017, kar je kar za 11 odstotkov manj.

Na Tripadvisorju je negativnih komentarjev na temo urejenosti, čistoče in izgleda hotela Koper malo morje, kar nedvomno meče slabo luč tudi na samo mesto in pestro turistično ponudbo. Foto: tripadvisor.com

In medtem ko se v Kopru presenečeno sprašujemo, kaj je tisto kar v osrednjih dveh turističnih nastanitvah v mestu odganja klientelo, si hotelirji v sosednjih občinah, ki pospešeno vlagajo v nastanitvene kapacitete, manejo roke in z nasmeškom na obrazu zrejo novi turistični sezoni naproti.

Hotel Koper se nahaja v samem mestnem jedru, na eni najlepših lokacij v naši državi, ki se ponaša z izjemnim razgledom. Foto: Vojko Rotar

Pa ne samo lansko, tudi letošnjo turistično sezono na Obali lahko označimo za rekordno, tako z vidika obiska kot tudi nastanitev. S trendom vse večjega obiska predvsem tujih gostov pa se ne srečujemo le na Obali, temveč po vsej državi, ki je v v prvih osmih mesecih leta 2017 zabeležila kar 12 odstoten porast prenočitev.

Za lažje razumevanje naj vse skupaj podkrepimo s številkami: Slovenijo je do avgusta obiskalo 3,4 milijone turistov, ki so ustvarili 8,8 milijonov prenočitev.

In tudi zato ima propadanje dveh koprskih hotelov, ki se nahajata na elitnih lokacijah v Kopru in Žusterni, eni najlepših in turistično najbolj zanimivih destinacij, več negativnih posledic, ki vplivajo tako na ugled mesta, regije kot tudi celotne Slovenije – razočarani hotelski gostje lahko namreč zaradi slabe hotelske ponudbe in izkušnje dobijo slab vtis tudi o naših krajih in ne le koprskem hotelirju.

Gost je svoje bivanje v hotelu Koper označil kot eno najslabših izkušenj v Sloveniji. Na Tripadvisorju je zapisal, da je v sobi naletel na zlomljeno tuš kabino, uničen televizor in luči. Interier je po njegovih besedah “iz nekega drugega časa”. Ponoči je v sprejemnici hotela spal moški na zofi. Prav tako se je gost pritožil nad zajtrkom. Foto: tripadvisor.com
In medtem ko se v Kopru presenečeno sprašujemo, kaj je tisto kar v osrednjih dveh turističnih nastanitvah v mestu odganja klientelo, si hotelirji v sosednjih občinah, ki pospešeno vlagajo v nastanitvene kapacitete, manejo roke in z nasmeškom na obrazu zrejo novi turistični sezoni naproti. Foto: kempinski.com

In medtem ko marsikje po Sloveniji lokalne skupnosti težko dohitevajo hitro razvijajočo se turistično ponudbo v državi, se v Kopru dogaja ravno obratno. Osrednji hotelski ponudnik v Kopru je povsem zaspal in nikakor ne sledi hitremu in učinkovitemu razvoju občine že zadnjih 15 let. Mestna občina Koper pa je številnim priznanjem in prestižnim odlikovanjem letos dodala še naziv Evropske destinacije odličnosti.

Kaj in kako bi Koper šele zgledal, če bi imel dostojno hotelsko ponudbo, si lahko samo zamislimo. Zato je  sprememba ponudnika na tem področju nedvomno več kot nujna.