Gurmanska tura med oljčniki med edinstvenimi doživetji

0
787

Slovenska turistična organizacija (STO) je izbrala prvo deveterico doživetij, ki se bodo ponašala z znakom Slovenia Unique Experiences (edinstvena doživetja Slovenije). Med njimi je tudi Vintage gourmet tour, ki ga izvajajo v Oljarni Lisjak.

Slovenska turistična organizacija (STO) je konec lanskega leta objavila pilotni poziv za doživetja, ki izpolnjujejo obljubo in podpirajo položaj Slovenije kot zelene, butične destinacije za petzvezdična doživetja. Na slednjega se je prijavilo 16 ponudnikov oziroma 17 doživetij.

Petčlanska komisija je decembra prijave ocenila na osnovi 40 kriterijev, ki so razvrščeni v 10 vsebinskih sklopov – lokalno, avtentično, edinstveno, izkustveno, zeleno, butično, premium, dodana vrednost, desezonalizacija in (kvalitativno ocenjena) petzvezdičnost. Med prijavljenimi doživetji je komisija izbrala devet doživetij, ki se bodo ponašala z znakom Slovenia Unique Experiences (edinstvena doživetja Slovenije). To so: Garden Village – Noč v hišici na drevesih, sredi gozda in z lastnimi vrtovi (Plantea, Garden Village Bled), Kratke naravoslovne počitnice v Sloveniji – podaljšan vikend v naravi (Zavod Symbiosis, Bloke), Pripoved vojaka s Soške fronte (Kobariški muzej), Ljubljanski grad za vas – individualno grajsko doživetje (Javni zavod Ljubljanski grad), Vintage gourmet tour (Oljarna Lisjak, Koper), Ogled rudnika s kajakom (Podzemlje Pece), Po poteh Luke Čeča (Postojnska jama), Brko tura (Turizem Ljubljana) in Nepozabni dan v ribogojnici Fonda (Ribogojnica Fonda). Slednji so bili za ta projekt nagrajeni tudi z nagrado Jakob 2019 za odličnost in kakovost v turizmu za temo Nove trajnostne oblike lovskega in ribiškega turizma ter opazovanja divjih živali v njihovih naravnih okoljih.

Sicer pa bodo produkti, označeni s Slovenia Unique Experiences – recommended by Slovenian Tourist Board, posebej izpostavljeni, ko bodo turisti raziskovali možnosti preživljanja časa v Sloveniji. Za ponudnike izbranih produktov bo znak prinašal dodatno izpostavljenost in vidnost, njegova posledica pa bo tudi povečevanje kakovosti, razlikovanje in razvoj lastne zgodbe. Za obiskovalca bo kot skrbno izbrana zbirka edinstvenih doživetij zmanjševal tveganje in olajševal izbiro. Za STO oziroma državo pa projekt pomeni uresničevanje zelene turistične obljube.

STO bo organizatorjem teh doživetij na tujih trgih nudila trženjsko podporo in zagotovila dodatno izpostavljenost. Do konca februarja bo zbirka predstavljena na portalu www.slovenia.info, doživetja pa vključena v različna promocijska orodja STO, so sporočili iz organizacije.

SONY DSC

Sicer bo STO v kratkem objavila nov poziv, ki bo odprt do konca 2019, prvi rok za odpiranje prijav pa bo 15. marec.

V Mestni občini Koper smo ponosni, da se je med izbrana doživetja uvrstila tudi Vintage gurmanska tura oziroma izobraževalno popotovanje po sledeh starih avtohtonih sort oljk, ki rastejo na najlepših razglednih točkah slovenske obale in istrskega podeželja, ki jo izvajajo v Oljarni Lisjak.

Produkt predstavlja nadgradnjo družinske oljarne, hkrati pa je v kombinaciji s kulinariko odlična promocija slovenskega oljčnega olja. Avtentičnost doživetju daje nostalgična vožnja z legendarnimi starodobniki, ki so na svoj način zaznamovali zgodovino sveta in bili tudi nepogrešljiv del življenja primorskega človeka. Turistični vodniki so člani družine Lisjak, ki so hkrati tudi oljarji in zgodbo oljčnega olja pripovedujejo tako sredi visokotehnološkega laboratorija njihove oljarne kot sredi oljčnih nasadov, na robu morskega klifa v strunjanskem naravnem rezervatu.

Produkt obiskovalca na privlačen in izkustven način v samo treh urah izobrazi o tradiciji oljkarstva ter o tem, kako prepoznati osnove dobrega oljčnega olja in njegovo široko uporabnost v kozmetiki in industriji. »5-zvezdničnost doživetju dajejo družinski člani, ki so sami turistični vodniki, hkrati pa tudi eni izmed največjih pridelovalcev oljčnega olja v Sloveniji oziroma med tremi največjimi v tem delu Evrope. Dodana vrednost pa je izkušnja, ko si udeleženci sami zmešajo svojo najljubšo kombinacijo oljčnega olja«, pojasnjujejo v STO.

In kako priznanje komentirajo v Oljarni Lisjak?

»Nam je v veliko čast, da so nas pozvali k sodelovanju in nas nato tudi uvrstili med finaliste. Prepričan sem, da je v naši panogi in ostalih turistično-kmetijskih panogah še veliko možnosti za razvoj in ustvarjanje, saj je Istra regija dobre hrane in petičnega turizma, kjer je vse mogoče«, je povedal Matej Lisjak iz Oljarne Lisjak in k temu dodal, da je zamisel za doživetje nastala z željo po spajanju tehnološke dovršenosti s tradicijo, »zato smo se odločili, da bomo s tradicionalnimi vozili iz 70. in 80. let izvajali nostalgične oglede čudovite slovenske obale, med tem pa izvajali degustacijo istrskih dobrot«.