DomovNoviceKoprsko pristanišče razmišlja o zelenih alternativah za napajanje ladij

Koprsko pristanišče razmišlja o zelenih alternativah za napajanje ladij

Novice Preglej vse novice
Deli vsebino

»To ni pomembno samo za Luko Koper, to je pomembno za vse nas, ne samo zaradi stroškov, ampak zaradi okolja, v katerem živimo,« je na današnji konferenci o vzpostavitvi infrastrukture za alternativna goriva v prometu ter možnostih napajanja ladij z električno energijo v koprskem pristanišču povedal predsednik uprave Luke Koper Dimitrij Zadel. Konferenca se izvaja v okviru projekta elektrifikacije severno-vzhodnih evropskih pristanišč Elemed in jo podpirata tudi evropska komisarka Violeta Bulc in minister za infrastrukturo Peter Gašperšič.

Na današnjo konferenco so povabili tudi župana Mestne občine Koper Borisa Popoviča, predstavnike ladjarskih družb in pristaniške skupnosti, saj je prav povezovanje vseh deležnikov in skupno iskanje inovativnih rešitev ključnega pomena, kar so tekom konference tudi večkrat izpostavili.

»Mi imamo jasne cilje, tudi v okviru direktive, ki zagotavlja spodbujanje uporabe alternativnih virov energije, da je potrebno tudi v pristanišču Koper zagotoviti tako možnost napajanja ladij s kopnega, kot tudi možnost uporabe utekočinjenega zemeljskega plina kot vira energije, ki je čistejši kot sedanji klasični viri, ki jih uporabljajo ladje za pogon,« je o načrtih v okviru projekta Elemed povedal minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, ki pa natančne časovnice v zvezi s tem ni podal. Po njegovih besedah je cilj, da se do leta 2025 zagotovi delujoče napajanje ladij z električno energijo. Vendar je za zagotovitev tega potrebna velika količina energije. “Za priklop ene ladje je potrebnih 800 kilovatov, kar bi pomenilo preveliko obremenitev ostalih uporabnikov,” je opisal minister.

Zato načrtujejo izgradnjo dodatnega 110-kilovoltnega daljnovoda za napajanje primorske regije, poleg njega pa še izgradnjo plinovoda, ki bi regijo oskrboval z zemeljskim plinom. Ta bi bil namreč tudi možen čistejši vir energije za pogon ladij. Na konferenci so izpostavili tudi pomen zalednih povezav za pristanišča. Po besedah Gašperšiča bo za zagotavljanje teh povezav koprskemu pristanišču ključna investicija v drugi tir.

Ob robu konference je na Ukmarjevem trgu v Kopru sledila slovesnost ob prevzemu in krstu novega plovila za iskanje in reševanje na morju Uprave Republike Slovenije za pomorstvo, katerega krstna botra je evropska komisarka ga. Violeta Bulc. Plovilo je zasnovano modularno, določeni deli snemljivi zaradi zagotovitve lažjega dela in gibanja po palubi, pristopa na plovilo in reševanja oseb. Krmilna sistema BlueArrow in JetAnchore bosta omogočala lažje manevriranje, pristajanje ter “navidezno” sidranje čolna.

Pomembno vlogo pri razvoju omenjenih alternativ ima tudi Evropska unija. Komisarka Bulčeva je pri tem izpostavila vlogo Evropske komisije pri povezovanju in usklajevanju različnih deležnikov, saj brez tega po njenem ni mogoče doseči rešitev, ki bi bile dolgoročno vzdržne. Vloga komisije je pomembna tudi pri zagotavljanju ustreznih finančnih spodbud za tovrstne spremembe, ki so ponavadi tudi investicijsko zahtevne.

Kot je poudarila komisarka, je za pristanišča ključnega pomena, da se modernizirajo in uporabljajo sodobne tehnologije, s katerimi lahko vzdržijo nove poslovne modele in da so dobro povezana z zaledjem, kar še zlasti velja za pristanišča, ki so del evropskih koridorjev, saj služijo tudi drugim državam članicam pri razvoju njihovega gospodarstva.