Peter Bolčič: “V Mestni občini Koper smo na področju turizma naredili tektonske premike”

0
888

V Ljubljani se je v prejšnjem tednu na povabilo Slovenske turistične organizacije (STO) in Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo (MGRT) prvič sestal Svet županov vodilnih destinacij slovenskega turizma. Sveta županov se je udeležil tudi koprski podžupan Peter Bolčič.

Svet je nastal za obdobje Strategije trajnostne rasti slovenskega turizma 2017-2021 s ciljem krepitve povezav med krovno in lokalno ravnjo ter za učinkovito upravljanje slovenskih turističnih destinacij.

“V Mestni občini Koper smo na področju turizma v zadnjem obdobju naredili tektonske premike, s čimer smo destinacijo Koper uvrstili v sam vrh slovenskega turizma, lepot naših krajev pa se čedalje pogosteje zavedajo tudi vse številčnejši tuji turisti, ki očarani nad tukajšnjo naravno in kulturno dediščino, čistočo in gostoljubnostjo, ne morejo skriti zadovoljstva nad turističnim bogastvom tega območja. Ponosni smo, da smo v lanskem letu postali Evropska destinacija odličnosti, kar nam v smislu prepoznavnosti in promocije odpira še nove priložnosti, konec leta smo sprejeli novo strategijo razvoja in trženja turizma, tako nas tudi v prihodnje čaka še veliko izzivov. V kratkem pričakujemo tudi znak Slovenia Green Destination, kar bo še korak dlje pri promociji naše destinacije kot zelene in trajnostno naravnane. To pa se povsem sklada z nacionalno turistično vizijo Slovenije kot zelene, aktivne in zdrave destinacije za petzvezdična doživetja,” je na svetu povedal podžupan Mestne občine Koper Peter Bolčič.

“Ponosni smo, da smo v lanskem letu postali Evropska destinacija odličnosti, kar nam v smislu prepoznavnosti in promocije odpira še nove priložnosti,” je na svetu županov povedal koprski podžupan Peter Bolčič. Foto: Vojko Rotar

Slovenski turizem je, kot je opredelila nova Strategija trajnostne rasti slovenskega turizma 2017–2021, pred jasnim ciljem: pospešiti strategijo visoke vrednosti za 4 milijarde evrov iz naslova izvoza potovanj do leta 2021, z vizijo Slovenije kot destinacije za 5-zvezdična doživetja.

Ukrepi na vladni ravni so v strategiji jasno opredeljeni, v okviru ene od šestih politik »Makro destinacije in produkti« je vzpostavljen model makro destinacij, ki predstavlja platformo za organizacijsko in trženjsko optimizacijo slovenskega turizma. STO je v drugi polovici leta 2017 že vzpostavila tesno povezavo z vsemi vodilnimi destinacijami, preko koordinacije štirih produktno-izkustvenih makro destinacij: Alpska Slovenija, Mediteranska & Kraška Slovenija, Termalna Panonska Slovenija in Osrednja Slovenija & Ljubljana.

V okviru tega ukrepa so se v prejšnujem tednu na povabilo MGRT in STO v funkciji Sveta vodilnih destinacij slovenskega turizma prvič srečali župani in županje 47 občin, ki so v novi strategiji opredeljene kot vodilne destinacije (med njimi je tudi Mestna občina Koper). Strategija je opredelila 34 vodilnih destinacij, ki skupaj predstavljajo 97,8 odstotkov vseh prenočitev v Sloveniji, hkrati pa model spodbuja razvojno in trženjsko vključevanje tudi manjših destinacij.

V Kopru v kratkem pričakujejo tudi znak Slovenia Green Destination, kar bo še korak dlje pri promociji občine, kot zelene in trajnostno naravnane.

Na srečanju sta prisotne župane nagovorila minister za gospodarski razvoj in tehnologijo, Zdravko Počivalšek in direktorica STO, mag. Maja Pak.

Zdravko Počivalšek, minister za gospodarski razvoj in tehnologijo je nagovoril župane vodilnih destinacij kot najpomembnejše deležnike za usklajeno in učinkovito izvajanje nove turistične strategije na lokalni ravni ter izpostavil prioritetne ukrepe strategije: “Veseli me, da se župani vodilnih destinacij slovenskega turizma zavedajo pomena turizma in nujnosti ukrepov, ki bodo zagotavljali njegov nadaljnji, trajnosten razvoj. S Strategijo trajnostne rasti slovenskega turizma 2017- 2021 smo si zastavili jasen cilj – ustvariti 3,7-4 milijarde evrov iz naslova izvoza potovanj do leta 2021,” je o projektu povedal minister Počivalšek.

V nadaljevanju je mag. Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije, orisala aktualne izzive turizma v luči novih trendov in rasti, načine sodelovanja z občinami in destinacijami na področju razvoja in trženja turizma ter izpostavila temeljno vlogo destinacijskih organizacij v tem procesu. Da temeljno vlogo nosijo destinacijske organizacije sta se strinjali tudi Eva Štravs Podlogar, državna sekretarka na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo in Renata Martinčič, generalna direktorica Direktorata za turizem, ki prav tako kot njuni predhodniki izpostavili velik pomen medsebojnega sodelovanja.