Slovenija se na sejmu Seatrade Cruise Global predstavlja kot privlačna sredozemska destinacija za 5-zvezdična doživetja

0
927

Danes se zaključuje tradicionalni Seatrade Cruise Global v Miamiju, največja in najbolj prepoznavna borza s področja potniškega ladijskega turizma na svetu, na kateri se tudi letos kot ena bolj perspektivnih destinacij v Evropi predstavlja Slovenija oziroma Koper pod okriljem Slovenske turistične organizacije (STO), Luke Koper in Mestne občine Koper.

Sejma Seatrade Cruise Global se udeležujejo predstavniki ključnih deležnikov navtičnega turizma, in sicer ladjarji, ladjedelnice, pristanišča, organizatorji potovanj in izletov ter predstavniki lokalnih in nacionalnih turističnih združenj. Že trinajsto leto zapored se sejma udeležujejo tudi predstavniki iz Slovenije, v letošnjem letu Slovenska turistična organizacija (STO), Mestna občina Koper, Luka Koper, turistični agenciji Atlas Express in Istranka, Nomago, Turistično združenje Portorož in ladijska agencija Centralog.

V Koper bo letos prišlo 70 ladij s približno 100.000 potniki. Največ prihodov bo junija, julija in oktobra, prvič bo pristalo devet novih ladij. »Koper v križarjenju ni več neznanka. Mestna občina Koper bo še naprej podpirala razvoj dejavnosti križarjenja v Kopru. Tudi z željo, da bi se potniki lahko v Kopru vkrcali na potovanje,« je povedala Jana Tolja, svetovalka župana Mestne občine Koper.

»Rezervacije ladjarjev za letošnjo sezono in prihodnja tri leta so obetavne. Letos bomo privezali potniške ladje v povprečju tri na teden oziroma vsak vikend. Napovedani so tudi novi ladjarji, in sicer najvišjega cenovnega razreda, kar pomeni, da imamo res kvaliteten produkt,« je ob robu sejma dejal vodja potniškega terminala v Luki Koper Bojan Babič.

Kot je povedal Aljoša Ota, direktor predstavništva STO v Italiji, se Slovenija na sejmu Seatrade Cruise Global predstavlja kot edinstvena butična destinacija tudi za najzahtevnejše goste. »Slovenija tudi v segmentu luksuznega navtičnega turizma postaja vse bolj prepoznavna in zaželena destinacija, še posebej zaradi raznolikosti ponudbe, visoke kakovosti ponudbe in trajnostne zaveze destinacije. Slovenija ima na področju potniškega ladijskega turizma še veliko priložnosti, ne nazadnje je Sredozemlje druga največja globalna ciljna destinacija s 17-odstotnim tržnim deležem navtičnega potniškega prometa,« izpostavlja.

Slovenija je za potniški ladijski turizem vse bolj prepoznavna in privlačna destinacija, ki jo odlikuje raznolika in kakovostna ponudba, ki goste navdušuje s pristnimi doživetji, osebnim pristopom, avtentičnostjo, kulturno dediščino in tradicijo. Ladijske potnike v Sloveniji navdušujejo avtentična doživetja, še posebej gastronomija, ki jo odlikuje ponudba lokalnih sestavin, vrhunskih vin in pristnih kulinaričnih doživetij. Ladjarji Sloveniji oziroma Kopru priznavajo številne prednosti pred drugimi pristanišči severnega Jadrana, predvsem na osnovi kakovostnih storitev, ki se lahko primerjajo ali presegajo storitve številnih evropskih destinacij. Med prednostmi izstopajo urejenost in čistost okolice ter dostopnost – bližina starega mestnega jedra Kopra, ki je v neposredni bližini potniškega terminala.

Tudi sicer ladjarski potniški turizem beleži pozitivne rezultate. Trend rasti števila potnikov, tako na svetovnem kot na evropskem trgu, se bo po napovedih nadaljeval tudi v prihodnjih letih. Lani je s potniškimi ladjami po svetu potovalo kar 28 milijonov potnikov, od tega sedem milijonov Evropejcev. Sredozemlje ostaja še vedno druga največja globalna ciljna destinacija s 17 odstotki svetovnega potniškega prometa, takoj za Karibi, ki s 35 odstotki zasedajo prvo mesto lestvice.