Študentje v sklopu poletne šole obiskali Škocjanski zatok

0
157

Oddelek za geografijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani organizira mednarodno poletno šolo mreže GeoRegNet, tokrat že devetič. Poletno šolo vsakoletno sooblikuje mednarodna skupina študentov geografije in sorodnih ved, njihovi profesorji ter gostujoči predavatelji, za letošnjo temo pa so si izbrali trajnostno rabo regionalnih virov. Prejšnji teden so obiskali Vitanje, danes je bila na sporedu strokovna ekskurzija v Škocjanski zatok.

Študentje geografije znaten del študija posvetijo terenskemu delu in ravno danes so v sklopu poletne šole obiskali Škocjanski zatok, da bi študentom prikazali ta edinstveni prostor in širšo slovensko Istro s številnimi regionalnimi viri ter izzive in priložnosti povezane z njimi.

Za študente je v sklopu poletne šole Davor Deranja iz Urada za okolje in prostor na Mestni občini Koper pripravil predstavitev na temo razvoja prostora v luči izzivov, ki jih ta prostor predstavlja. Študentom je predstavil izjemno raznolik prostor, ki doživlja številne pritiske, zato je trajnostno ravnanje z njim pomembno, a hkrati predstavlja velik izziv. Poudarek je bil na ustvarjanju ravnovesja v razvoju že močno preoblikovanega obalnega pasu in obsežnega zaledja, sodelovanju med vsemi udeleženimi v procesih načrtovanja in razvoja prostora ter skrbi za zaščito okolja. Predstavljeni so bili nekateri projekti in ukrepi, predvsem s področja načrtovanja prostora na območju morja in priobalnega pasu, prometa in okolja. Dotaknili so se tudi širše regije s sosednjimi državami in priložnostmi za razvoj na meddržavni ravni v smislu evropskega povezovanja. V imenu upravljavca Naravnega rezervata Škocjanski zatok je ga. Bojana Lipej pripravila predstavitev o naravnem rezervatu, njegovem nastanku, razvoju in izkušnje z upravljanjem z zaščitenim območjem narave na pragu tovornega pristanišča.

Namen poletne šole je predvsem udeležencem na strokoven in otipljiv način prikazati znanstvene koncepte, jih približati različnim načrtovalskim praksam in poglobiti znanje o državi, ki jo obiščejo.

Po predstavitvah so študentje in njihovi mentorji tudi obiskali naravi rezervat pod strokovnim vodenjem ge. Lipej in s tem sklenili svoj obisk.