Stylo v treh besedah: Etno, barvito, vzorčasto!

0
2018

V petek, 21. septembra, bo protokolarno prireditvena dvorana sv. Frančiška v Kopru prizorišče modnega dogodka Stylo, na katerem se bodo javnosti predstavili mladi modni oblikovalci Anja Medle, Erik Starc in Jona Bednjanec. Ti so svoje kreacije včeraj predstavili tudi ocenjevalni komisiji, ki bo svojo končno odločitev o zmagovalcu sprejela v petek.

Trije mladi modni oblikovalci so tokrat ustvarjali na temo ‘Etno v novi preobleki’ in svoj navdih iskali v kulturi, v kateri so odraščali in pestri kulturni dediščini tega prostora, zato bomo lahko na modni brvi občudovali pisano paleto najrazličnejših krojev, rezov in vzorcev, za živost posameznih kolekcij bodo poskrbele tudi barve, predvsem pa specifičen izbor tkanin in grafičnih potiskov, značilnih za določeno kulturo oz. narod.

 

Anja Medle se bo tako predstavila s kolekcijo ženskih oblačil Lapsus, v kateri pa lahko zaznamo tudi moško slihueto oz. kroj. Pri snovanju le-te je iskala odgovore na vprašanje, kaj je njena kulturna dediščina. Za izhodišče je je tako vzela domačo hišo, dom svojega dedka, kjer je preživela največ časa in na katero jo veže veliko lepih spominov in kolekcijo smiselno vmestila v prostor in čas, v katerem živi, upoštevajoč moderne trende modnega oblikovanja.

Anja Medle

Tudi Erik Starc je navdih črpal iz svojih istrskih korenin – hiše, v kateri je zrasel in v njej živi ter svoje rodne Istre. Od tod izhaja tudi ime njegove kolekcije Histrija. V njegovi kolekciji najdemo različne kose oblačil, ki so jih nekoč nosile šavrini, solinarji, ribiči, kot tudi t.i. šjore. Osnova na kateri je gradil, so ženske in moške narodne noše, ki jih je smiselno povezoval v zgodbe, z detajli, kroji, materiali in potiski pa dosegel tisti sodobni pridih etna. Kolekcija je zasnovana z novim, mladostnim pridihom, vendar je v njej čutiti globoko spoštovanje do tradicije.

Erik Starc

Jona Bednjanec pa se bo predstavila s kolekcijo pletenin in različnih vzorcev, ki izhajajo iz hrvaške, srbske in bosanske ljudske umetnosti. Tudi ona je navdih iskala v svojih koreninah, v tradiciji njene družine in spominih. Ta etno pridih je ustvarila z igro vzorcev, pri čemer je spajala različne tkane tekstilnih kosov (preproge, predpasniki, okrasni elementi drugih oblačilnih kosov ljudskih noš), jih kolažirala, kombinirala in razvijala nove, lastne interpretacije.

Jona Bedjanec

Zadnjo besedo bo tudi tokrat imela ocenjevalna komisija, ki jo sestavljajo strokovnjaki s področja modnega oblikovanja, med katerimi je modna poznavalka, novinarka in voditeljica Lorella Flego, urednica revije Elle Petra Windschnurer, predstavnica Mercedes-Benz-a Metka Kejžar, programski direktor MBFWLJ Sašo Radovič ter predstavnici Naravoslovnotehniške fakultete v Ljubljani Nataša Peršuh in Elena Fajt. Ta se je včeraj podrobno seznanila s kolekcijami, kot tudi prisluhnila zgodba, ki so navdahnile mlade oblikovalce k ustvarjanju.

»Včerajšnji vpogled v kolekcije vseh treh finalistov me je pozitivno presenetil. Gre sicer za tri popolnoma različne zgodbe, a vsaka od njih je unikatna. Vidi se, da so v večini izhajali iz svojih lokalnih področjih, dodali zgodbo in vsekakor v svoje izdelke vnesli dušo. Pohvalno. Priznam pa, da bo odločitev, kdo izmed njih najbolj predstavlja iskano, težka. Veselim se že petkovega večera, ko bomo vse modele lahko videli na pisti,« je po včerajšnjem fittingu povedala ena od članic komisije Metka Kejžar, vodja marketinga in odnosov z javnostmi v družbi Autocommerce.

Zmagovalca, ki bo prejel tudi privlačne nagrade, in sicer strokovno nagrado komisije, obširno predstavitev v slovenski izdaji revije Elle in denarno nagrado v višini 700 evrov (bruto), bodo izbrali in razglasili na modnem dogodku Stylo, v petek, 21. Septembra, ob 20. uri.

To bo že tretja modna revija, ki jo Center mladih Koper prireja v okviru natečaja Stylo, katerega glavni namen je mlade spodbuditi h kreativnosti ter jim dati priložnost, da svoje zamisli in delo javnosti predstavijo na pravem modnem dogodku. Letos so k sodelovanju povabili tudi Mercedes-Benz Fashion Week Ljubljana, ki je v širšem prostoru ime za mednarodni premium teden mode. Z dvema edicijama letno, bogatim programskim okvirom, gostovanji najbolj pronicljivih regijskih modnih oblikovalcev ter mednarodnih medijev, je Mercedes-Benz Fashion Week Ljubljana tudi izjemna platforma za razvoj modne industrije in talentov mladih modnih oblikovalcev.