V koprskem gledališču glasbena komedija po Goldonijevih motivih

0
585

Tretja premiera Gledališča Koper v tej sezoni bo glasbena komedija Ventilator po motivih Carla Goldonija v režiji Jake Ivanca. Gre za koprodukcijo koprskega in Novosadskega gledališča, v predstavi pa se prepletata slovenski in madžarski jezik. Premiera v Kopru bo na sporedu ta petek, v Novem Sadu pa 5. novembra.

Goldoni je v Kopru tako rekoč domač avtor in je skoraj vsako sezono na repertoarju, je o izbiri predstave na včerajšnji novinarski konferenci povedala direktorica Gledališča Koper Katja Pegan.

Tudi režiser Jaka Ivanc, ki je skupaj z Iro Ratej zaslužen še za priredbo, je opozoril na to, da v Kopru že dolgo gojijo duha italijanske komedije. Originalni naslov predstave je Pahljača, zgodba pa precej enostavna, saj se dogajanje vrti okoli zapleta, kdo ima pahljačo. Pahljačo so to pot zamenjali z ventilatorjem, saj so celotno dogajanje postavili v daljno prihodnost, “na sam konec sveta”.

Goldoni je v Kopru tako rekoč domač avtor in je skoraj vsako sezono na repertoarju, je o izbiri predstave na včerajšnji novinarski konferenci povedala direktorica Gledališča Koper Katja Pegan.

Po režiserjevih besedah jim je to omogočilo, da se liki “v samem načinu igre na nekem koncu, ko ni več pomembno nič drugega kot mi sami, lahko razvijejo”. Prav tako so originalne like zamenjali z živalskimi liki, saj gre pri komedijah v stilu commedie dell’ arte, kakršno je Goldonijevo delo, za “zelo karakterne vloge, ki jih živali na nek način omogočajo”.

Po Ivančevem mnenju je za pričujočo predstavo nastal hudomušen nabor pesmi, ki se odlično skladajo s samim tekstom.

Foto: Gledališče Koper

Avtor songov Jure Karas je ocenil, da je bilo pisanje songov v obeh jezikih – pri tem sta mu pomagala prevajalca Robert Lenard in Renata Vidič – zanimiva izkušnja, saj je jezik za pisca njegov domač medij, tako da je tokrat na novo odkrival principe, kako delati. Zaradi jezikovnih preprek je treba po njegovem mnenju predstavo razumeti tudi brez teksta, na vizualni ravni: “Trudil sem se, da so songi dosti enostavni in da sami ponujajo neke vizualne poante, da je jasno iz dogajanja songa, o čem govorimo.”

Tako gostujoči igralci iz Novega Sada, ki so v Kopru preživeli kar nekaj časa, kot vodilni obeh gledališč so sicer poudarili pomen umetniškega sodelovanja med Koprom in Novim Sadom. Direktor Novosadskega gledališča Valentin Vencelj je spomnil, da so že pred časom gostovali na festivalu v Kopru, kjer so se počutili kot doma, odprtost koprskega gledališča in publike pa jih je spodbudila k poglobitvi sodelovanja, ki bi presegalo enkratne predstave oziroma gostovanja.