DomovNaši krajiPopoln uspeh potniškega turizma

Popoln uspeh potniškega turizma

Naši kraji Preglej vse novice
Deli vsebino

V decembru bosta na potniškem terminalu privezani še dve potniški ladji, in sicer Minerva, ki k nam prihaja že naslednjo sredo, in Viking Sea, ki bo pri nas 12. decembra. Odlična sezona gostujočih potniških ladij je zadovoljila tudi koprske trgovce.

Hatidža Hadžić že 26 let uspešno vodi Tigga butik za ženske in moške. Trgovini lahko najdemo v Čevljarski oziroma Župančičevi ulici v Kopru. Bila je ena od pobudnic za nastanek Zavoda Koper Otok, ki združuje različne podjetnike v mestnem središču. Na začetku je bilo le osem zanesenjakov, ki so se trudili oživeti mestno središče, danes je med njimi kar 55 različnih ponudnikov, ki Mestno občino Koper  redno seznanjajo s svojimi problemi in pobudami ter tako skupaj z občinsko upravo uspešno rešujejo probleme, ki jih zaznavajo v starem delu mesta. Gospa Hatidža Hadžić je posebej izpostavila letošnjo odlično sezono potniških ladij  in turistični utrip mesta, ki daje našemu kraju velik zagon.

Odlična sezona potniških ladij in zadovoljni trgovci

“Zelo sem vesela, da Koper vedno bolj živi, tudi na račun potniški ladij, za kar gre velika zahvala županu Borisu Popoviču, ki rad pride na obisk in povpraša, kako nam gre. Zahvala gre nenazdnje tudi svetovlaki župana Jani Tolja. Mestna občina Koper se resnično trudi za dobro sodelovanje s trgovci v mestnem središču, saj je tu življenje pred časom ugašalo. Odkar smo ustanovili Zavod Koper Otok in se podjetniki med sabo združili ter pričeli sodelovati z občino, se stanje v mestnem središču izboljšuje, je za ekoper povedala gospa Hatidža Hadžić.

Pozitiven vpliv potniškega turizma v Kopru

V zadnjih letih naše mesto obišče približno 60.000 turistov s potniških ladij, kar predstavlja pomembno povečanje prihodkov od prodaje. Neizpodbitno je dejstvo, da ladijski potniški turizem pozitivno vpliva na poslovanje v mestnem središču. Marsikateremu podjetniku, ki ima svoje prostore v središču Kopra, prihodek, ki ga beležijo prav na račun potnikov, omogoča kontinuirano poslovanje. Zagotovo lahko trdimo, da je potniški turizem prispeval k zaustavitvi trenda zapiranja trgovin v mestnem središču, ki se je pojavil v zadnjih letih.

Tigga
Hatidža Hadžić: “Kar 50 procentov prodaje je na račun potnikov ladij, ki obiščejo Koper.” Foto: ekoper.si

Kar 50 procentov prodaje je na račun potnikov ladij, ki obiščejo Koper. Želela bi si le, da bi tudi domačini prepoznali potencial in večkrat zašli tudi v mestno središče, kjer se nahajajo odlični ponudniki različnih storitev,” je povedala gospa Hadžić.

Zavod Koper Otok je zapisal, da so zadovoljni nad doseženim sodelovanjem z Mestno občino Koper pri spodbujanju potrošnje tujih turistov v mestnem središču. Poleg zadovoljnih trgovcev so tu tudi zadovoljni turisti, ki svoja doživetja v centru mesta ocenjujejo kot nepozabna. Večkrat smo namreč že pisali o tem, kako navdušeni so nad prijaznostjo naših ljudi in čistočo, ki odlikuje naše mesto.

Turisti navdušeni nad lokalno ponudbo Kopra

Izobraževanje in napredek

Mestna občina Koper med drugim podjetnikom omogoča tudi izobraževanja, predvsem učenje tujih jezikov. K bolj uspešni prodaji prispeva tudi možnost, da trgovine in lokali svoje izdelke razstavijo pred prodajalnami, na ulici, kar trgovcem omogoča skupno dovoljenje za uporabo javne površine ob prihodih potniških ladij.

Potniške 3 barke, 21.9.2014, foto- Vojko Rotar-8806
V zadnjih letih naše mesto obišče približno 60.000 turistov s potnikih ladij letno, kar predstavlja pomembno povečanje prihodkov od prodaje. Foto: arhiv ekoper.si

Med zadovoljnimi ponudniki je tudi Turistična agencija in trgovina Istranka, ki je v desetletnem obdobju delovanja za potnike oblikovala več kot 20 različnih programov izletov, med katerimi lahko potniki izbirajo. Tako imajo na voljo več različnih izletov, tako v notranjost Slovenije kot tudi v zaledje slovenske Istre. Koper si je vsekakor izboril vidno mesto na zemljevidu svetovnih križarskih destinacij.

“Statistika za zadnje 5-letno obdobje kaže, da se nam promet ob vsakokratnem prihodu večje potniške ladje ter prodaja spominkov poveča tudi do 5-krat. Po prvih letih spoznavanja in raziskovanja tržišča križarjenj od leta 2011 naprej beležimo konstantno rast prihodkov od prodaje izletov, in sicer med 20 in 40 odstotki letno,” je zapisal direktor Istranke Ivan Tratnik.

KOPER CARD za boljšo ponudbo

V ponudbo, ki poskrbi za oživljanje mestnih središč in pomeni za trgovce še eno odlično priložnost, je vključena tudi kartica KOPER CARD. Nakup kartice imetniku omogoča ogled mestnih znamenitosti, kot so na primer Pretorska palača, zvonik, Pokrajinski muzej Koper in kot letošnja novost tudi hiša Carpaccio ter razna izkustva lokalnih doživetij, kot so na primer degustacije vin, ogled Luke Koper, degustacije sladic in druge, poleg tega pa kartica omogoča tudi vrsto drugih ugodnosti in popustov pri ponudnikih v mestnem jedru, ki imajo označbo KOPER CARD.

“Kartic KOPER CARD prodamo res veliko. Mislim, da je bila to odlična ideja, saj turistom in tudi domačinom omogoča spoznavanje našega mesta,” nam je zaupala Hatidža Hadžić.

KOPER CARD kot odlična ideja za darilo