Prenovljena Maxi Jena se odpravlja novim jadralskim zmagam nasproti

0
1217

Kar 14 let je zorela želja od takrat, ko je novo zgrajena maksi jadrnica – Maxi Jena leta 2002 prvič zaplula med valovi, da bi še izboljšali njeno kakovost in s tem hitrost. 

Avtorji takrat največje regatne jadrnice v Sloveniji in hkrati tudi največje karbonske jadrnice,  izdelane s tehnologijo vakuumske infuzije na svetu, zaradi finančnih ovir žal niso mogli dokončati svojih zamisli, zato je bila jadrnica zgrajena s številnimi kompromisi.

Danes pa so njihove želje uresničile.Včeraj so predstavniki Maxi Jena sailing teama predstavnikom medijev ponosno predstavili prenovljeno in nadgrajeno jadrnico Maxi Jena.

Jadrnica, ki je bila leta 2002 v rekordnih osmih mesecih zgrajena v Izoli, je bila takrat največja regatna jadrnica v Sloveniji in hkrati največja karbonska jadrnica, izdelana s tehnologijo vakuumske infuzije na svetu.

Zelo omejen čas in hkrati za tako velik projekt skromno odmerjena sredstva,  so ekipo prisilila, da so nekatere zelo pomembne sklope, kot je jambor, prepustili v izdelavo manjšim proizvajalcem oziroma, da so celoten sistem nagibne kobilice dali razvit na podlagi standardnih industrijskih hidravličnih elementov.

Sicer zelo lahko jadrnico so zato obremenili s približno 50 odstotki težjim jamborom/snastjo ter jekleno konstrukcijo mehanizma nagibne kobilice s štirimi jeklenimi hidravličnimi cilindri, ki je tehtala kar 4 do 5-krat več kot bi lahko podobna s karbonskimi nosilci in enim aluminijastim hidravličnim cilindrom.

MaxiJena_06102016@VojkoRotar-1534
Andrej Justin, navtični arhitekt in član jadralske ekipe. Foto: Vojko Rotar

»Jadralne lastnosti so zato trpele, podobno, kot bi vozne lastnost sicer dobrega dirkalnega avta bile okrnjene z nepravilno nastavljenim podvozjem in izrabljenimi gumami,« je ob tej priliki povedal navtični arhitekt in član jadralske ekipe Andrej Justin, ki je hkrati tudi del ekipe snovalcev jadrnice Maxi Jena.

Z dotokom sredstev sponzorjev, ki so verjeli v slovensko znanje, tako navtičnega arhitekta kot tudi izjemnih jadralcev, je ekipa najprej zamenjala jambor jadrnice, letos pa so se lotili sistema za nagibanje kobilice in odstranili celotno notranjo jekleno konstrukcijo ter jo nadomestili s karbonsko. Tako namesto štirih, kobilico sedaj nagibata dva hidravlična cilindra, s čemer je bistveno zmanjšana teža samega sistema, hkrati pa so tudi zmanjšali količino vode okrog ležišča kobilice.

MaxiJena_06102016@VojkoRotar-1588
Andrej Justin (levo) in Primož Patru (desno). Foto: Vojko Rotar

MaxiJene odslej krasi tudi logotip podjetja Diners Club International

Ker je bil projekt obnove velik finančni zalogaj, je bilo torej težko najti tiste, ki bi bili pripravljeni finančno podpreti nadaljnji razvoj jadrnice, pa vendar so v podjetju Dinit Card Services prepoznali »tehnološko dovršenost, inovativnost, ekskluzivnost, pripadnost, ter mednarodno uspešnost Maxi Jene,« kot je ob tej priložnosti povedal predstavnik generalnega sponzorja jadrnice, direktor Primož Patru, zato jadro MaxiJene odslej med drugim krasi tudi logotip podjetja Diners Club International.

MaxiJena_06102016@VojkoRotar-1608
Mitja Kosmina (levo) in Gašper Vinčec (desno). Foto: Vojko Rotar

Eden glavnih idejnih vodij projekta prenove jadrnice MaxiJena in glavni mož njene jadralske ekipe ter krmar, Mitja Kosmina, je ponosno predstavil načrte nadaljnjega razvoja jadrnice, ki še zdaleč ni zaključen. »Naslednje leto imamo v načrtu še odstranitev nepotrebnih struktur v premcu jadrnice in zamenjavo prednjega smernika z bolj hidrodinamično učinkovitim in lažjim. Vse to bo pripomoglo k še večji hitrosti in s tem uspešnosti naše ekipe na številnih regatah pri nas in v Sredozemlju.«

»Z »novo« Maxi Jeno, bomo zagotovo med prvimi petimi jadrnicami svoje velikosti na svetu, kar bo Slovenijo še bolj približalo številnim državam Evrope in sveta. Naš cilj torej niso le zmage, temveč tudi in predvsem povezovanje male a ponosne Slovenije s svetom,« je ob koncu še dodal Gašper Vinčec, team manager 22– članske ekipe.

MaxiJena_06102016@VojkoRotar-1617
Župan Mestne občine Koper Boris Popovič je ekipi Maxi Jena sailing zaželel veliko uspeha na nedeljski Barcolani. Foto: Vojko Rotar

Projekt je v imenu Mestne občine Koper podprl tudi koprski župan Boris Popovič, ki je poudaril pomembnost športa v življenju mladih in predstavnikom ekipe Maxi Jena sailing team zaželel veliko uspeha na nedeljski Barcolani.

»V času, ko na mlade prežijo številne nevarnosti, med drugim droga in alkohol je šport čudovita priložnost za zabavo, druženje in uspeh mladih,« je še poudaril koprski župan Boris Popovič in se predstavnikom Maxi Jene zahvalil za dober zgled mladim.

Popovič je ob tem izpostavil, da Mestna občina Koper razvija infrastrukturo, ki bo primerna tudi za maxi jadrnice. S ponosom je namreč dejal, da sta zdaj v Kopru edini dve slovenski maxi jadrnici, poleg Maxi Jene tudi Adriatic Europa Dušana Puha, svežega zmagovalca regate Trofeo Bernetti, ki se bosta tudi udeležili sobotne Barcolane.

Lokalna podpora ekipam, ki tekmujejo na maxi jadrnicah pa je bistvena pri vključevanju mladih v to edinstveno jadralno panogo, saj bi v nasprotnem primeru le redki imeli priložnost učiti se, nabirati izkušnje in tekmovati v športu, ki v svetu velja za prestižnega.