DomovNaši krajiNekoč se je mesto dušilo pod tovornim prometom

Nekoč se je mesto dušilo pod tovornim prometom

Naši kraji Preglej vse novice
Deli vsebino

Še pomnite, kako so težki tovornjaki pred leti brzeli skozi Koper? S hitre ceste so zavijali proti mestnemu jedru, nato pa mimo stanovanjskih hiš, tako rekoč pod okni tamkajšnjih prebivalcev peljali vse do koprskega pristanišča? Še ne tako dolgo nazaj, je bila to vsakodnevna realnost Koprčanov, ki so namesto čistega zraka dolga leta vdihavali strupene izpušne pline in svoj čas izgubljali v prometnih zastojih, saj so tovornjaki za vstop v pristanišče tudi po več ur čakali kar na cestišču.

Danes je zgodba drugačna. Z izgradnjo bertoške v letu 2008, nekaj let kasneje pa še ankaranske vpadnice, se je mestno jedro Kopra končno osvobodilo tovornjakov in zadihalo. Tovornjaki so namreč z novo prometno infrastrukturo zaobšli mestno jedro in se po vpadnicah pripeljali naravnost pred koprsko pristanišče. Zasluge za to gre pripisati koprskemu županu Borisu Popoviču, ki si je dolga leta prizadeval tranzitni promet umakniti iz samega mesta, s tem pa razbremeniti predvsem ljudi, ki tukaj živijo.



 



 

Tudi mediji so v tistem času pozdravljali naložbe v novo prometno infrastrukturo, s katero se je Koper osvobodil težkih tovornjakov in ponovno zadihal s polnimi pljuči.

Dogovarjanje z državo, sestankovanje z ministri, predstavniki Darsa, Direkcije RS za investicije in drugih akterjev, so bile le nekatere od številnih aktivnosti prvega moža koprske občine, ki so vodile v realizacijo omenjenih projektov. V letu 2008 bertoške, v letu 2011 pa še ankaranske vpadnice, s katerima je Koper dobil tudi novo, direktno vstopno točko, ki je bistveno skrajšala pot v mesto iz smeri Bertokov na eni ter Ankarana in Škofij na drugi strani.

Naložba Darsa, ki je predvidevala izgradnjo bertoške vpadnice, dela ankaranske ceste, viadukta Bonifika in treh krožišč, pločnikov, kolesarskih stez in javne razsvetljave (skupaj 3,12 kilometra cest) je bila sklenjena aprila 2008. Ekipa gradbincev SCT Ljubljana, Primorje Ajdovščina in SGP Kraški Zidar so 31,67 milijona evrov vredno pridobitev izpeljali v pičlih dveh letih.

A to ni bila zgolj pridobitev za koprsko občino, šlo je namreč za izgradnjo pomembne prometne infrastrukture, s katero bi načrtovani novi vhod v Luko Koper prek treh vpadnic, bertoške, ankaranske in serminske navezali na avtocestno omrežje. Do danes sta bili žal izpeljani zgolj dve vpadnici, bertoška in ankaranska, medtem ko bomo morali Koprčani na serminsko vpadnico in vhod v Luko Koper še počakati, saj naložbi še nista vključeni v načrte izgradnje prometne infrastrukture v Republiki Sloveniji.

Bertoška vpadnica, danes ena najbolj obremenjenih cest v Mestni občini Koper, bo kmalu deležna temeljite obnove in razširitve v štiripasovnico.

V letu 2009 se je začela tudi gradnja t.i. južne ankaranske vpadnice, 1,2 kilometra dolge štiripasovnice, v okviru katere so bili zgrajeni tudi pločnik, kolesarska, javna razsvetaljava in dve krožišči. Naložba Darsa, ki jo je v 10 odstotkih sofinancirala koprska občina, je znašala 16,5 milijona evrov.

Je pa zato veliko bližje razširitev bertoške vpadnice, ki je danes ena najbolj obremenjenih cestnih povezav v Kopru in je kot taka nujno potrebna sanacije. Če gre vse po načrtih bi lahko tam gradbeni stroji zabrneli že prihodnje leto. Trenutno je v teku izdelava projektne dokumentacije, ki jo je koprska občina poverila družbi Projekt iz Nove Gorice, prav tako kot tudi pridobitev gradbenega dovoljenja. V okviru naložbe, katere investitor je Dars, bosta na dolžini 1,6 kilometra zgrajena še dva vozna pasova, dodatno krožišče na območju uvoza s hitre ceste v smeri Kopra, medtem ko bodo montažno krožišče pri vstopu v obrtno cono Sermin predelali v trajno. Naložba predvideva tudi gradnjo nekaterih novih nadvozov in priključkov ter ureditev manjkajočih pločnikov in kolesarske steze ob bertoški vpadnici, kot tudi manjkajočega dela kolesarske poti Parenzana pod nadvozom ob železnici. V okviru naložbe bosta v celoti sanirana in obnovljena tudi obstoječa vozna pasova, ki sta danes zaradi velikih obremenitev poškodovana in dotrajana.

Ko bo dokumentacija izdelana sledi objava razpisa za izbiro izvajalca, dela pa bi se po napovedih Darsa lahko zaključila še v letu 2019.